Använder ni oljor eller tinkturer för avslappning?
Använder ni oljor eller tinkturer för avslappning?
Jag har börjat få svårt att koppla av på kvällarna, särskilt efter att jag börjat jobba mer hemifrån. Det är som att hjärnan aldrig stänger av, även när jag försöker läsa eller kolla nåt lätt på tv. Någon tipsade mig om att testa örttinkturer eller eteriska oljor, men jag har ingen aning om vad som faktiskt funkar. Jag vill undvika sömntabletter om det går. Är det nån här som använder sånt för att komma ner i varv på kvällen?
Re: Använder ni oljor eller tinkturer för avslappning?
Jag har använt tinkturer ett tag nu, speciellt sådana med örter som har lugnande egenskaper. Jag märker störst skillnad när jag kombinerar det med rutiner som varmt te och skärmfritt sista timmen. En sort jag testade nyligen innehöll Flugsvamp i väldigt låg dos – låter kanske udda, men det blev faktiskt en ganska djup avslappning utan att man blir dåsig. För mig var det en fin bonus till kvällsrutinen.
Re: Använder ni oljor eller tinkturer för avslappning?
Det känns som att fler och fler försöker hitta naturliga sätt att komma till ro, särskilt nu när många har ständigt brus runt sig. Det är något fint i att göra en liten ritual av kvällen istället för att bara krascha framför skärmen.